Mandarines i taronges font de salut

Les mandarines es caracteritzen nutricionalment pel seu contingut en vitamines i en minerals, la qual cosa les converteix en un aliment amb una elevada densitat nutricional. En la seva composició destaquem principalment la vitamina C, la provitamina A (betacarotens), l’àcid fòlic, el potassi i el magnesi.

La ingesta de dues mandarines cobreix el 100% de les recomanacions de vitamina C. Aquesta vitamina afavoreix l’absorció del ferro dels aliments i intervé en la formació del col·lagen. La seva deficiència determina l’aparició d’hemorràgies, especialment dels vasos de petit calibre i a les genives.

Durant la gestació, la lactància i en els fumadors els seus requeriments augmenten. Atesa la incapacitat de les persones de sintetitzar la vitamina C, és indispensable consumir-la mitjançant els aliments.

Respecte a altres cítrics, la mandarina és una de les fruites que presenta més betacarotens en la seva composició. Els betacarotens es converteixen en vitamina A en el nostre organisme, i juntament amb la vitamina C compleixen una funció antioxidant. Els antioxidants combaten l’acció nociva dels radicals lliures, substàncies responsables del desenvolupament de malalties degeneratives, cardiovasculars, càncers, i fins i tot de l’envelliment de la pell.

La mandarina és font de fibra, essencial per estimular la mobilitat intestinal i evitar el restrenyiment. Gracies al seu alt contingut d’aigua, potassi i magnesi, són recomanables per reposar els minerals perduts després de la pràctica d’activitat física.

Així mateix, a més del seu contingut en potassi i magnesi, com que són pobres en sodi, són recomanables per a les persones que pateixen hipertensió arterial o afeccions cardíaques. El seu alt contingut d’aigua i el seu escàs contingut de sucres les converteixen també en un aliment ideal dins d’una dieta hipocalòrica per la seva alta densitat nutricional i baixa densitat energètica, és a dir, que aporten molts nutrients i molt poques calories.

Les mandarines clementines són una fruita ideal per als nens, gràcies a la seva agradable dolçor, el seu escàs sabor àcid, el seu alt percentatge de suc, la manca de llavors i la facilitat per consumir-les. En definitiva, per a tota la població, les virtuts nutritives i preventives de les mandarines les converteixen en una fruita de bona elecció.


Dra. Nancy Babio Sánchez
Professora associada a la Unitat de Nutrició Humana i Dietètica
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut – Universitat Rovira i Virgili

Soldebre i Secció de Crèdit, S.Coop.C.L.
Tel (+34) 977 502 184 - Fax (+34) 977 502 561 - soldebre@soldebre.es

Codi HTML5 vàlid Vàlid CSS3

Disseny Web Ofitec Tècnica © 2012 - 2017